رفتن به محتوای اصلی

اطلاعات تماس

ارتباط با ما از طریق

ایمیل : info[at]psc724.ir
تلفن : 02133115063
آدرس : میدان امام خمینی پشت شهرداری پاساژ مطیعی طبقه زیر همکف پلاک 14

نگاهی به ایکس باکس ۱ :

ایکس باکس ۱ یکی از کنسول های بازی نسل هشتم به حساب می آید. ایکس باکس ۱ در ۲۱ مه سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد. ایکس باکس ۱ با اینکه در زمان عرضه به بازار قیمت نسبتا بالایی داشت اما با این وجود توانست در مدت ۳ هفته به فروش بیش از ۱ میلیون دستگاه برسد و در زمان خود موفقیتی بزرگ و چشمگیر بود اما با وجود فروش چشم گیرش در آمریکا در بازار های اروپا طرفداران زیادی پیدا نکرد و این حاکی از آن بود که این شرکت نیاز دارد تلاش فراوانی در راستای بهبود عملکرد ایکس باکس ۱ بکند.شرکت تولید کننده ایکس باکس ۱ برای جبران آسیب وارد شده به اسم و اعتبار خود دست به اقدامی عجیب زدند و قیمت آن را بسیار پایین آورند و البته نتیجه هم داد و توانست فروش بهتری داشته باشد اما این فروش و ترمیم اسم اعتبار میان شرکت های تولید کننده ی دیگر, منجر به خسارت مالی زیادی برای مایکروسافت شد و می توان گفت سود مالی زیادی از این کار نکرد و بازار فروش پر پیچ و خمی برای ایکس باکس ۱ رقم خورد. ایکس باکس ۱ به طور عمده با پلی استیشن ۴ , وی یو و سویچ نیتندو در حال رقابت است. در اینجا به بررسی ایکس باکس ۱ از جوانب مختلف می پردازیم:

بررسی ایکس باکس ۱ از نظر سخت افزار:

ایکس باکس ۱ از نظر سخت افزاری به دو دسته:
1. ایکس باکس معمولی
2. ایکس باکس با کینکت
تقسیم می شود. در واقع همان کینکت دوربینی است که بدن بازیکن را اسکن و آن را عینا در بازی پیاده می کند. شما می توانید ایکس باکس دارای کینکت و یا در صورت عدم نیاز بدون کینکت را خریداری کنید.عدم وجود کینکت باعث کاهش قیمت نیز می شود. هر چند در سال ۲۰۱۷ اعلام شد که تولید آن متوقف شده است اما همچنان قابل یافت در بازار است. در زمان ورود ایکس باکس ۱ به بازار, بازی هایی منحصرا تولید شده برای کینکت نیز وارد بازار شد که این ویژگی برای آن بازی ها به درد بخور است. البته از نظر بسیاری نیز این ویژگی بسیار مهیج و جذاب است و از نظر عده ای دیگر غیر ضروری و هزینه ای اضافه است و این بستگی به نیاز و سلیقه ی هر فرد دارد. اما گزارش شده است که بعضی از تلویزیون و پخش کننده ها , این ویژگی را ساپورت نمیکنند , به عبارتی دیگر قابل استفاده در آنها نمی باشد.

بررسی ایکس باکس ۱ از نظر ظاهر و بدنه:

متاسفانه ایکس باکس ۱ از نظر ظاهر بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. جنس بدنه ی آن از پلاستیک است و از نظر بسیاری شرکت مایکروسافت می توانست ظاهری بهتر و طراحی ظریف تری برای آن در نظر بگیرد.

کنترل فضای داخلی اتوماتیک :

در واقع این بدان معنا است که کاربران قادر به دسترسی به فضای داخلی کنسول نخواهند بود زیرا فضای داخلی اتوماتیک و خودکار کنترل می شود. این ویژگی برای کسانی که چندین بازی نصب کرده اند و اکنون به خاطر کمبود فضا مجبور به حذف چندتایی از بازی ها هستند مشکل ایجاد کرده است چرا که نمی توانند از حجم بازی و مقدار فضای نیاز اطلاعات کافی بدست بیاورند.

قسمت پنل کاربری:

قسمت پنل کاربری در ایکس باکس ۱ کمی پیچیده است و در آن واحد قابلیت دسترسی به چندین گزینه و امکانات را ندارد. برای دسترسی به قسمت های مختلف باید مراحل طولانی و پی درپی طی شود که از نظر مخاطبان بسیار زمانگیر است.

فضای ایکس باکس لایو xbox live

فضای ایکس باکس لایو قطعا یکی از بهترین امکانات ایکس باکس ۱ بوده است. این فضا به کاربران اجازه می دهد که به طور آنلاین بازی مورد نظر خود را دانلود کنند, فیلم و ویدیو تماشا کنند, با بقیه کاربران در ارتباط باشند و با آنها مسابقه دهند و امتیازات خود را با بقیه به اشتراک بگذارند, قسمت مورد علاقه بازی خود را ضبط کرده و با بقیه به اشتراک بگذارند و نیز می توانند از سایر شبکه های اجتماعی از قبیل اسکایپ, نفلیکس و یوتیوب نیز استفاده کنند.

نیاز به دیسک برای بازی:

بعد از نصب بازی های نیازمند به دیسک , شما برای اینکه بتوانید بازی را اجرا کنید همچنان به دیسک نیاز دارید.

قابلیت پخش فیلم و ساپورت دی وی دی:

ایکس باکس ۱ قابلیت پخش فیلم را دارد و شما می توانید از طریق آن فیلم مورد نظر خود را تماشا کنید.اما لازم به ذکر است که متاسفانه قابلیت پخش سه بعدی در آن وجود ندارد.

عدم وجود قابلیت استفاده از اتصالات بلوتوثی:

برای استفاده از لوازم جانبی در ایکس باکس ۱ شما نمی توانید از طریق بلوتوث به کنسول بازی متصل شوید و باید از اتصالات کابلی و سایر اتصالات پیشنهاد شده توسط شرکت رسمی مایکروسافت را استفاده کنید.

کنترلر ایکس باکس ۱:

کنترلر شیک و راحت ایکس باکس ۱ مورد توجه و تعریف بسیاری قرار گرفت و امکان بازی راحت تری را به مخاطبان خود عرضه کرد.

تعمیرات ایکس باکس ۱ به چه شکلی انجام می شود:

ممکن است مشکلاتی برای ایکس باکس ۱ شما پیش بیاید. بهتر است تعمیرات را به دست افراد متخصص بسپارید و به موقع نسبت به حل مشکل اقدام نمایید.در اینجا به بررسی چندین مشکل ممکن می پردازیم و نیز راه حل های ساده ای که بتواند تا حدودی مشکل را حل کند و از بدتر شدن شرایط جلوگیری کند خواهیم پرداخت:
• ایجاد صدا هنگام استفاده از دیسک:
راه حل: از کافی بودن فضای هارد مطمئن شوید
• مشکل در آپدیت شدن ایکس باکس ۱:
راه حل:اتصالات اینترنتی را چک کنید _ سیستم را روشن خاموش کنید

• بروز مشکل در روشن شدن دستگاه:
راه حل: اتصالات کابلی را چک کنید و مطمئن شوید همه ی آنها را درست به جای خود وصل کرده اید
• خاموش شدن ناگهانی سیستم:
راه حل: مطمئن شوید که سیستم بیش از حد گرم نشده است در غیر این صورت آن را در هوای آزاد بگذارید _ سیستم را ریست کنید _ محکم بودن اتصالات را چک کنید
• بروز مشکل در نصب شدن بازی:
راه حل: سیستم را ریست کنید _ اگر از طریق دیسک اقدام به نصب بازی کرده اید, از بدون خش و سالم بودن آن مطمئن شوید .
• مشکل در اتصال به ایکس باکس لایو:
راه حل: با کابل به اینترنت متصل شوید _ اتصالات اینترنتی را چک کنید
• درست کار نکردن کینکت:
راه حل: مطمئن شوید که کینکت به دستگاه متصل است

*مشکلاتی از قبیل : کیفیت پایین تصویر, پایین بودن کیفیت صدا و مشکل در اجرای دستورات صوتی, فریز شدن بازی و مشکل در آفلاین بازی کردن و…نیز از مشکلات احتمالی می باشند. برای تعمیر و شناخت ایراد ها بهتر است کنسول خود را به دست افراد متخصص و با تجربه بسپارید.

برخی از خدمات ارائه شده برای کنسول ایکس باکس وان در این مجموعه :

• تعمیر و رفع کلیه ایرادات XBOX ONE

• تعویض و ریبال : APU , RAM , SOUTH BRIDGE , NAND

• تعمیر و رفع هنگ و فریزو خاموش شدن ناگهانی

• تعمیر برد اصلی ، درایو نوری ، آداپتور ، کنترلر ، کینکت و …

• و …

برگشت به بالا
جستجو